Verjetno vam že skozi ušesa piha od stalnega poslušanja besede optimizacija. Optimizacija spletne strani, pa spletne trgovine, slik in podobno.
Pa vseeno se mi zdi pomembno, da izpostavim 5, da, samo 5 osnovnih navodil, kako doseči, da vas bo Google bolje našel, glede na vašo dejavnost oz. vaše izdelke.
1.Dobro opisujte svoje izdelke, da bo Google vedel kaj prodajate.
Vedno se vprašajte, kaj bi vi vtipkali v Google, če bi kupovali vaše izdelke. Če ste naprimer čebelar in prodajate med, se vprašajte, kako bi vi kupovali med preko spleta.
Verjetno ne bi vpisali samo "med", ampak bi poskusili z "domač cvetlični med". To pomeni, da je dobro če vaše izdelke poimenujete "Domač cvetlični med".
Ampak dober naziv izdelka, še ne pomeni uspeha. Domač cvetlični med prodaja veliko čebelarjev. Zato je treba dobro opisati izdelek, tu pa se ponavadi zatakne; težo, embalažo se napiše, za ostalo pa zmanjka idej. Vedno si predstavljajte, kako bi vašemu otroku razložili čim več o vašem medu. Verjetno bi mu povedali, kako se ga pridela, da je dober, zdrav, kako se ga lahko je...
Pri vsem tem opisovanju pa nikar ne pozabite, da v opis čim večkrat vtaknete besede domač, cvetlični med, zdrav, dober, lahko tudi poceni. Torej tiste besede, zaradi katerih bo potencialna stranka hitro priromala na vašo spletno trgovino.
2.Bodite aktivni in Google vas bo imel rad
Google ima zelo rad pridne uporabnike. To pomeni, da višje postavlja tiste strani, na katerih se kaj spreminja. Zato je pomembno, da vaša spletna stran raste, se dopolnjuje in spreminja. V ta namen so odlične novice, članki ali dodatne zanimive vsebine.
Če se vrnemo k našemu medu, je super, če vsaj enkrat mesečno objavite kakšno novico. Tako lahko pred začetkom sezone objavite, kakšen bo letošnji med. Med sezono objavite izjave nekaterih strank. Po koncu sezone pa lahko objavite kakšen nasvet o skladiščenju ali pa kakšen recept. Prav tako med novicami lahko objavite morebitna prodajna mesta ali pa prisotnost na kakšnem sejmu.
Tudi z dodatno vsebino oz. članki lahko veliko naredite za boljšo obiskanost spletne trgovine. Če recimo objavljate recepte z medom, ali pa članke o zdravilnih učinkih medu, vas Google rajši najde, saj je vsebina stalno nova in tudi iskane besede se ponavljajo. Verjetno ni potrebno dodati, da je dobro, če se v vsej vsebini, ponavljajo ključne besede (domač, cvetlični med, dober, zdrav,...)
3.Ne pretiravajte
Ste vedeli, da vas lahko Google kaznuje. Ja, prijatelj Google ni neumen, in kmalu ugotovi, ali je vsebina neke strani res uporabna. Če naprimer v opisu vašega domačega cvetličnega medu več kot 5-krat uporabite pojem „domač cvetlični med“, bo vaša stran kaznovana.
Zato vas bo Google vrnil na rep svojih zadetkov in naključnih obiskovalcev ne bo, saj vas nihče ne bo našel.
Prava mera je ključ do uspeha, zato vedno na glas preberite, kaj ste zapisali in se vprašajte, ali je smiselno in ali pretiravajte :-)
4.Moč domene
Domena je naslov do vaše trgovine in ima veliko moč pri uvrščanju vaše spletne trgovine v iskalnikih. Pri našem čebelarju bi bilo verjetno idealno, če bi kupil domeno domac-cvetlicni-med.si in na njej objavil trgovino. Pri Moji Košarici bi mu svetovala naj uporabi domac-cvetlicni-med.moja-kosarica.si.
Vsekakor je dobro, da v domeni uporabi svoje izdelke in ne smo svojega dejanskega imena (npr. cebelarstvo-novak.si)
5.Ne računajte samo na Google, delajte tudi sami
Spletna trgovina, ki se zanaša samo na Google, da bo prodajala svoje izdelke na internetu, ne bo veliko prodala. Dobro sestavljena trgovina, ki ima prave nazive izdelkov, prave opise, veliko dodatnih vsebin je samo osnova za dober posel. Na vas samih pa je, da iz nje naredite dobro prodajno mesto in posledično dobro zaslužite.
Kaj torej lahko naredite poleg zgoraj opisanih nasvetov:
- obvestite svoje obstoječe stranke, da prodajate tudi preko spleta in da lahko od zdaj naprej kupujejo tudi tam
- na svojo spletno stran, na vidno mesto dodajte povezavo do svoje spletne trgovine.
- povezvo do spletne trgovine objavite v vaših tiskovinah, letakih, promocijskemu materialu
- tudi na svoj Facebook profil objavite novičko o novi spletni trgovini in povezavo dodajte med osnovne podatke
Če se boste trudili s svojo spletno trgovino in ne boste samo čakali, da sama kaj proda, boste zagotovo povečali vašo spletno prepoznavnost in s tem tudi prodajo. Zavedati pa se je potrebno, da se zadeva ne zgodi čez noč, da lahko do prvega naročila traja tudi nekaj mesecev in da se vrednost spletnega mesta lahko ocenjuje samo na dolgi rok.